
آیا تا به حال متوجه شده اید که گاهی اوقات وقتی روی یک لینک در مرورگر خود کلیک می کنید، صفحه ای متفاوت از آنچه انتظار داشتید بارگذاری می شود؟ این پدیده تغییر مسیر نامیده می شود و هر زمانی که شخصی URL یک صفحه را تایپ می کند و در نهایت به صفحه دیگری ارسال می شود، اتفاق می افتد.
بسیاری از مردم در مورد “تغییر مسیر” به عنوان کاری که بعد از ایجاد صفحات با آنها انجام می دهید فکر می کنند، اما ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می توان از آن قبل از شروع ساخت سایت خود استفاده کرد تا بتوانید از همان روز خود را برای موفقیت با سئو آماده کنید. یکی
ما شما را در راهاندازی برخی تغییر مسیرها راهنمایی میکنیم تا همه آن صفحات قدیمی همچنان برای موتورهای جستجو ارزش داشته باشند. همچنین در مورد برخی از کاربردهای پیشرفته برای تغییر مسیرها، مانند افزودن آنها به فایلهای htaccess. و استفاده از کدهای وضعیت 301 در مقابل 302 صحبت خواهیم کرد.
آشنایی با سئو و تغییر مسیر
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرآیند تولید محتوایی است که به راحتی توسط موتورهای جستجو پیدا می شود. ابتدایی ترین راه برای دیده شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو، دریافت لینک از سایت های معتبر است.
این چطوری کار میکنه؟ این زمانی است که شخصی در اینترنت پیوند خود را به یک وب سایت نشان می دهد و به خوانندگان خود می گوید: “هی، بچه ها، این صفحات را بررسی کنید!”
سئو هنر کشف شدن را می گیرد و آن را به یک علم تبدیل می کند. اینجاست که تغییر مسیرها وارد می شوند. تغییر مسیر اساساً دستورالعملی است برای مرورگر که یک مسیر را به جای مسیر دیگر طی کند. تغییر مسیرها برای اطمینان از اینکه صفحات قدیمی پس از به روز رسانی از بین نمی روند عالی هستند.
دلایل زیادی برای استفاده از تغییر مسیرها وجود دارد، اما بیشتر تغییر مسیرها به این دلیل رخ می دهد که نوعی خطا وجود دارد، مانند مشکلات ورود به برنامه Xbox، یا مشکلی در صفحه ای که کاربر در ابتدا بارگیری کرده است، رخ داده است. بیایید از طریق این مقاله درباره تغییر مسیرها بیشتر بدانیم.
چگونه تغییر مسیرها در سئو قرار می گیرند؟
ریدایرکت ها بخشی جدایی ناپذیر از بهینه سازی موتورهای جستجو هستند، زیرا نقش های مهمی دارند که به بهبود دید سایت شما کمک می کند.
یکی از این موارد اطمینان از این است که وقتی شخصی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کند، ابتدا شما ظاهر شوید. تصور کنید که چقدر خسته کننده خواهد بود اگر هر بار که لباس های سفارشی طراحی شده را به صورت آنلاین جستجو می کنید، به جای آن هزاران نتیجه نامربوط به صفحه نمایش شما سرازیر می شد.
این دقیقاً همان چیزی است که گوگل میخواهد از وقوع آن جلوگیری کند، بنابراین آنها از تغییر مسیرها برای بررسی اینکه آیا صفحات تکراری در وبسایت شما وجود دارد یا خیر قبل از اینکه اجازه دهند در نتایج جستجو ظاهر شوند، استفاده میکنند.
ریدایرکت ها همچنین می توانند با هدایت کاربرانی که روی لینک های خاصی کلیک می کنند یا URL های خاصی را وارد می کنند، به افزایش ترافیک به بخش های دیگر سایت شما کمک کند. برای مثال، فرض کنید صاحب یک رستوران هستید و میخواهید افرادی که از صفحه اصلی شما بازدید میکنند، عکسهای غذا را ببینند، نه اینکه درباره رویدادها یا تبلیغات آتی بخوانند.
با استفاده از تغییر مسیر 301، میتوانید تمام بازدیدکنندگانی را که روی منو کلیک میکنند به صفحه تصاویر غذا بدون نیاز به اضافه کردن کد اضافی به هر صفحه به صورت جداگانه هدایت کنید. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود زیرا نه تنها تغییر مسیر 301 باعث صرفه جویی در زمان کدنویسی می شود، بلکه به یکنواخت نگه داشتن همه چیز در وب سایت شما نیز کمک می کند.
اصلا چرا Redirect؟
تغییر مسیرها برای پیاده سازی ساده هستند. این سادگی چیز خوبی است، اما همچنین به این معنی است که ممکن است بخواهید با احتیاط پیش بروید.
قبل از تنظیم تغییر مسیرها، مطمئن شوید که معماری سایت شما منطقی است. آیا واقعاً نیاز دارید که افراد را از یک صفحه فرود به یک صفحه آرشیو هدایت کنید؟ اگر چنین است، مراقب نحوه انجام آن باشید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح دهید).
تغییر مسیر بازدیدکنندگان باید تجربه آنها را بهبود بخشد – نه آسیبی به آن. اگر بازدیدکنندگان شما مطمئن نیستند که به کجا رسیده اند یا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا نمی کنند، پس در نظر بگیرید که آیا تغییر مسیر واقعاً کمک کننده است یا خیر.
و اگر میخواهند، سعی کنید تنظیمات را قبل از قرار دادن آنها انجام دهید. به هر حال، به همان اندازه که تنظیم تغییر مسیرها آسان است، دلیلی وجود ندارد که ابتدا کارها را درست نکنید!
بنابراین، چه زمانی باید تغییر مسیرها را پیاده سازی کنید؟ در بیشتر موارد، ایده بدی است که کاربران را از یک قسمت از وب سایت خود مستقیماً به قسمت دیگر هدایت کنید، مگر اینکه رابطه بسیار واضحی بین آن صفحات وجود داشته باشد.
یک مثال معمول استفاده از یک حلقه تغییر مسیر در هنگام ایجاد صفحات فرعی یا آرشیو در ساختار سایت شما است. به عنوان مثال، فرض کنید یک کاتالوگ دانلود بازی دارید که شامل دانلود بازی RIOT می شود. می توانید با افزودن /product-1/، /product-2/ و غیره به URL، صفحه جدیدی برای هر مورد ایجاد کنید.
با این حال، این نشانیهای اینترنتی بدون نوعی تنظیم تغییر مسیر کار نمیکنند زیرا Google URLهایی مانند /product-1/ را نمیشناسد. در عوض، میتوانید یک صفحه فهرست در /product/ ایجاد کنید و سپس 301 تغییر مسیر را از هر زیرصفحه محصول جداگانه به URL فهرست اصلی اضافه کنید. به این ترتیب URL های شما تمیز باقی می مانند و موتورهای جستجو می توانند آنها را به درستی دنبال کنند.
برخی از مواردی که هنگام استفاده از ریدایرکت ها باید در نظر بگیرید
همانطور که می توان از تغییر مسیرها برای کمک به بهبود تجربه کاربر استفاده کرد، می توان از آنها برای پنهان کردن لینک ها از موتورهای جستجو نیز استفاده کرد.
راههای مختلفی برای انجام هر دوی این کارها با ایجاد قوانین تغییر مسیر در فایل htaccess. سرور شما وجود دارد، اما قبل از انجام این کار، مهم است که بفهمید یک مرورگر وب وقتی با یک پیوند مواجه میشود چگونه رفتار میکند.